Anne4Care zet dubbel in op ontwikkeling

18-08-2021

Het gaat natuurlijk in het geval van de samenwerking tussen Anne4Care en GelreWerkt! om de werkzoekenden en de mensen die er werken. Maar we beginnen met Anne. Anne is een virtuele assistente, die luistert, reageert en helpt herinneren. Om Anne verder te ontwikkelen, bijvoorbeeld in meerdere talen, klanten te werven en te woord staan, zijn toch ‘echte’ medewerkers nodig.

De reden voor een taart is omdat eigenaar en bedenker van het eerste uur, Annemarie Johannes inzet op ontwikkeling. Ontwikkeling van haar product en diensten richting haar klanten én ontwikkeling van medewerkers. Daarom even een voorstelrondje van medewerkers die aanwezig zijn bij het moment om de taart aan te snijden: Coralie, Micha, René, Erik, Hamit en Kinda. Voordat we aan de taart beginnen, wil Kinda eerst iets vertellen. Kinda is een werkzoekende van GelreWerkt! met een werkervaringsplek bij Anne4Care om met name de Nederlandse taal nog beter onder de knie te krijgen. ‘Vanaf 1 juli heb ik een nieuwe baan bij een stoeterij in Lochem! Dus de taart komt goed van pas.’

Passende samenwerking

Accountmanager Inge Vriezekolk bij GelreWerkt! haakt gelijk in op het verhaal van Kinda. ‘Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk dat dit nu gebeurt. Het laat precies zien waar deze werkgever zich voor inzet. Investeren in de ontwikkeling van mensen zodat ze een stap maken richting betaald werk. Zo volgen de twee jongsten van het gezelschap, Coralie en Micha, een BBL-opleiding bij Aventus en hebben bij Anne4Care een werkleerplek.’

Anne4Care in het kort

Annemarie Johannes: ‘Anne’s functionaliteiten zijn praktisch, maar veelal ook gewoon leuk. Anne kan zo ingericht worden dat ze iedere dag bijdraagt aan een beetje plezier. Zij helpt op een eenvoudige manier contact te hebben met anderen en om meer regie te houden op de dagelijkse dingen voor mensen. Zo zet collega Hamit zijn kennis van de Turkse taal in om Anne bij Turkse ouderen te installeren.’ Hamit vult aan: ‘Eerst moet ik even vertellen dat we aan het kijken zijn of we Anne voor de Turkse gemeenschap een andere naam kunnen geven… Anne betekent in het Turks namelijk moeder en je wilt natuurlijk niet steeds iets aan je moeder vragen, toch?!’

Ervaringen van klanten

Hamit helpt klanten thuis om Anne aan te sluiten op het wifinetwerk en op te starten. En hij houdt contact met de gebruikers om te informeren hoe zij Anne ervaren. Hij vervolgt zijn verhaal over de gebruikers van Anne4Care en pakt zijn notities erbij: ‘Gisteren had ik contact met een dame op leeftijd die helemaal blij is met haar Anne! Dat is fijn om met je werk een bijdrage te leveren aan het welzijn van ouderen! Zo ervaar ik ook mijn werkplek en de samenwerking met mijn Anne…Annemarie is de baas maar ook een beetje de moeder van de onderneming.’

Benieuwd naar wat Anne allemaal kan? Kijk dan eens op www.anne4care.nl. Net als Anne4Care (nog) socialer ondernemen en op zoek naar een passende match? Neem dan contact op met Inge of één van haar collega-accountmanagers. Zij helpen u graag!